Kanske sista inlegget

Hejsan i fredagskom jag till landet och sara-louise och ebba kom dagen efter. Sara-louise åkte hem i dag vid halv 7.

Jag kommer säkert inte skriva så mycket i sommar så det kanske är det sista inlegget jag skriver på sommarlåvet.

St tropez ST TROPEZ, SOM OM I HIMELLEN

I dag kom jag hem från det fantastiska stellet ST TROPEZ som ligger i Frankrike, och där var det  helt förvånande varmt varge dag, men jag har förstot att det har varit varmt i Sverige också. Det var inte hela min familj som åkte dit det var bara mamma, ebba och jag, vi åkte med en anna familj också. Vi kom dit på måndagen med en anna familj för att helsa på några kompisar (dagen efter vi kommit hem från Göteborg) och åkte i dag, fredag.

MÅNDAG:  kom till Frankrike ca kl 13.00. vi tjeckade vi in där vi skulle bo, " HTEL LES PALMIERS "
Vi kom dit för att helsa på några kompissar som har en våning där som vi umgicks med alla dagar och det gjorde vi också första dagen för när vi var klara på hottelet åt vi lounch med dom.
Sen badade vi på en jätte fin strand och sen på kvälen åt vi hemma hos våra kompisar.

TISDAG:  vi vaknade runt 08.30 då vi gick ner och åt frukost. Sen gick vi på en marknad som var på torget utanför vårat hotell, det var mengder av stond. Jag käpte en kläning och ett halspand. Efter det gick vi till ennu en ny strand och efter det baddade vi i en pol som alla som bor i ett spessialt område får bada i, och den kompisen vi var där för att hälsa på podde där.
denna kväl åt vi inte heller på resturang vi åt hemma hos den familjen igen.

ONSTAG: Då åt vi hottel frukost i gen men det gorde inget för den var god. Efter frukosten gick vi alla tre familjer till en strand som låg jätte långt bort so vi fick gå en lång promenad (up för trapor och klippor i hettan) men det var värt det för stranden var så fin. När vi kom där i från och skulle köpa något att dricka (för vi var så varma) var det en tjej som hadde varit utomlands och tagit med sig en sköldpadda som vi fick holla medans hon handladde. Den var söööt och jätte liten och  fast den var vuxen och han som säljde saker där vi var sa att om en polis såg oss med den där sköldpaddan skulle dom ta den i från os och det satt en polis lite längre port. Så vi gav den till henne så fårt som möjligt.
Sen gick vi till den där polen som vi hadde badat i Tisdags och sen åt vi ute på en resturang i ganla stan.

TORSDAG:  Vi åt frukost i hamnen och sen gick vi till en ny strand (vi var på nya strender varge dag) som också var underbar stora vågor att bada i men det blåste mycket så man merkte inte hur varm man var så det var lättare att brenna sig när det blåser och det gjorde jag men bara ltie vid halsen och magen. Vi gick till den samma polen som vi var på dagen innan för att det blåste så mycket  på stranden. På kvällen åt vi den sista middagen i Frankrike och hos vårana kompisar.

FREDAG = I DAG:  I dag åkte vi hem till Sverige, synd skulle gärna stanna lite längre. Vi gick up ca kl 06.30 (vi sat i bilen ca kl 06.45) för att hinna med planet.

/puss marika

Det här är första stranden vi var på.

så var bordet dukat första middagen

här är vi på marknadden

Här går vi till den fantastiska stranden som låg så långt bort

det var den polen vi badade i

där är den lilla söta sköldpaddan

BILDER

Är kommer lite bilder från midsommar firandet.

här har alla brytit i håp efter danserna.

ebba och jag försöker göra kransar men jag lyckades inte så bra men ebba går det lite bättre för.

MISOMMAR AFTON

Nu har alla gäster gått (förutom några vuxna som ska sova här i natt) hem och jag ska snart gå och lägga mig.

Först i dag var jag tvungen att vakna 07.25 för att jag skulle följa med maja och matilda till båten dom skulle med. Som vanligt hadde inte tabellerna stemt på datorn, det var så att i dag är det ju fredag men det räknades som en lördagt för att det var midsommar afton i dag så det gick ingen båt i dag den tiden så vi fick köra dom till Östanå där som fick ta en buss hen istellet.

Runt kl 13.00 åkte vi till våran familjs kompisar för att fira midsommar afton. Där åt vi lunch och dansa runt midsommar stången. Efter vi hadde varit där en stund åkte alla hem till oss som var där för att äta middag.

Men vi barn baddade mäst bastu hella kvälen, och då brände jag mig vid tiningen på agregatet och det gjorde jävligt ont.
jag kommer inte skriva på en väcka nu för att jag ska åka till götteborg i mårgon och ¨sen ska jag till Frankrike på måndag. lägger in bilder från i dag i nästa inläg (ska försöka i alla fall).

LANDET

Matilda, maja, joel, ebba och jag har precis komit up från ett bad, och vi badade med kläder. medans Simon, Wille och Niklas var utan för bastun (där vi satt) och gjorde djud och roade sig på deras lila egna vis.

Vi kom ut till landet i går och då tog vi med oss maja matilda niklas och joel. Dom såv över och joel och niklas och maja och matilda  ska sova den här naten också, men igentligen var maja och matilda tvungna att vara hema i dag ca kl 21.00 men dom missa båten så dom stannar en natt till (super kul) men dom måste upp tidigt i morgon för att båten går kl 07.20. I går kom vi på en song om joel, niklas, lukas och simon, men den får ni inte höra.
Simon kom ut till deras land i dag runt sex tiden så han kom till vårat landstelle och ska sova över.

NU BÖRJAR DET RIKTIGA LOVET =)

I morgon börjar sommarlovet på riktigt för då ska vi åka ut till landet. Nu känns det bara som en långhelg. Men det som är dåligt med att åka till landet är att man måste packa. Boring!

snart ska jag gå till maja (det ska bli kul) och sen om jag hinner innan alla affärer stänger ska jag försöka hinna köpa en födelsedagspressent till min tvillingsyster. Oj tiden bara rinner iväg måste hinna göra några saker innan jag ska gå till maja.

/ puss marika

hitta en fin bloma i tregården som jag bara var tvungen att fotta

NATT PÅ MUSEET 2

Kl 13.57 gick tåget mot Hötorget som jag skulle med, men jag skulle inte åka själv jag hade med mig Robin och Diego.  Där skulle vi se på bio, "Natt på musset". När vi kom till bion för att ta ut biljeter var det en timme till filmen skulle börja, så vi gick och kolla i afärer sålänge. Filmen var bra men jag tycker att ettan var lite betre.
Efter filmen gick vi i lite afärer (igen), men då var vi lite mer på skämt humör en tidigare. Då hittade jag också en födelsedagspressent  till min tvillingsyster.

Jag kom ungeför hem runt sex tiden och då skulle jag Natalia, pappa, wille, maja W och ebba åka och äta midag. Vi åt Kenesisk mat, mums.

DIKT

En dikt jag hittadde på internet, men den handlar inte om någon jag kenner tyckte den bara var fin :

I can hardly remember  you anymore.
I wish you were here to help me, I'm getting more and more afraid that i'll forget you?
What if I really do forget you?
...who will remind me about you?

GOD NATT

Har nästan precis kommit hem från en middag hos min familjs kompisar.
Jag börjar bli tröt nu så jag tror att jag ska gå och legga mig nu. Det blir någ en jobbig dag i mårgon, för att vi ska kanske åka till IKEA. Jag blir så himla tröt av att vara på IKEA.

/ god natt marika

fest och fult hår

Jag sa ju i går att det skulle vara fulproppat av ungdomar i går kväll hema hos mig från kl 18.00 till ca 10.15. Men jag var tvungen att gå iväg vid 11 för att jag skulle klippa mig, men det blev inte lika lyckat som festen i går. Jag tyckte att håret är för kort nu.

ser väldigt cp ut på bilden, jag såv typ baara 4timmar i natt så jag ser lite tröt ut. och om det är någon som undrar så är det röda på kinden inte blod det är bara en kompis som ritat på mig.

PARTY HELLA KVÄLEN LÅNG

Hella kvällen kommer typ mit hus vara fulpropat av ugdomar för att först har jag tjej middag för tjejerna i klassen och en annan kompis fast när det slutar (kl 10) så stannar tjejerna kvar sen efter tio kommer killarna i klassen till mig och såver över.

Nästan hella dagen måste jag ficksa för middagen. Men vet inte riktigt hur det ska gå för att en av tjejerna är alergisk mot katt och jag har en katt, oj det slog mig nu att det är två killar till som är alergiska.
Men måste gå och damsuga hella huset från katt hår nu ses.

/ puss marika

i dag slösades det på tårar =(

I dag onstagen den 10 juni var det mycket sorgsna miner. För i dag var det den sista dagen för 6C som en hel klass, efter somarlåvet kommer våran klass delas upp i tre olika klasser
=(

Vi slutade ca kl 11 i dag, men efter skolan kunde jag inte undvika att tenka på hur det kommer att bli efter somarlåvet, men jag gret inte i början trots att andra grät och det var en orsak att jag inte grät, men sen brast det kunde inte undvika att gråta längre.
Det var många som stana i skolan till ca 2 och pratade, och jag var en av dom.

Kl 18.00 ska våran klass samlas i skolan för att sigga hejdå till lärarna. Och sen i morgon är det avslutning.

några från 6C <3

från klass resan

Välkommen till min nya blogg!